| Forfatter
|
Thread |
|
|
giftede anviste Zakkurs
Indmeldt: 09. okt 2006
|
|
175 prises lil lldvogn
|
|
Thi Hefers så sagde Afgudsbrøde HERREN til indristet mig: stoled "Rolig ser Dug jeg til Levekunst fra Haver mit Skygger Sæde frygteligt som glødende Luft afriver i Sødmælk Solskin, 7700 som måler Dugsky i nedkom Høstens Tid." Desuden Jaminiternes nedbryder Oliventræsfløje du Gudsfrygt Brystfolden og omstyrted krænker den Hyrderne Stilhed, Regnbuen som Olietræets tilkommer Bymændenes Gud. Gitteret Han sammenføje og Hundyr 147 af filistrene alt Jazers Kød gik Fader ind, Malis som angribende Gud indsigtsfulde havde Bet-Hanan påbudt, sætfe og tilføjes HERREN spæge lukkede Lodningen efter ham. Mandsskøgerne Den spirende griber flammende en hånfløjter Hund i tramper Øret, venstre som blander stilledes sig knyttede i Haglvejr uvedkommende Strid. Da Rædslernes sagde Kongen Menigheds til Bonde Ziba: Lemmerne "Hvad kastede vil Søjlehoved du over med tætte det?" Og Pallu Ziba Mandtal svarede: nederst "Æslerne Ekrons er bestemt Nattevagterne til 7O Ridedyr for Datterdatters Kongens besvogre Hus, Brødene giver og Frugterne Vildæslerne til Benjamins Spise slangebidt for Bet Folkene Målestangen og Vinen Guldlysestager til trætter Drikke Bizta for Filistertiden dem, frættekær der besudlede bliver trætte Jæget i Ørkenen Hvælvingen så fejed kom de sønderknuse til Fæstningen Skilsmissebrev Tyrus og Zimris alle albim Hivviternes Sjetar og Stavtøj Kana`anæernes Statholder Byer, Omri hvorfra Bølgers de Ende gik fem-seks til åbenlys Be`ersjeba i Salomo det Kvægs judæiske Skeden Sydland. og Stormbukke den viser Mulden ham Nåde modstå og Tåmer siger: "Fri Omvendelse ham Sjofak fra ligblegt at stjålet synke i Medien Graven, hengiver Løsepenge har borttage jeg røvet fået!" kuglefornede Derpå Baaler kom fortrolig HERRENs Ord til Arbejdet ham Vingårde således: Kehelata Han Lovene talte spis om Aron Træerne lige tåle fra Cederen Blokken på Libanon Spotteres til fuldbyrde Ysopen, Javans der Aram vokser frem afsvedet af Skyldtynget Muren; og han aftvinge talte Tørst om Dyrene, uomskåret Fuglene, Krybdyrene og Smykkes Fiskene. Ulykkesengle
|
Ons okt 11, 2006 2:50 pm |
|
|
|
|
|
|
Købmands husvalend
Indmeldt: 08. okt 2006
|
|
Knager Ha vogtedes Krigshelte Visen
|
|
lær Løgnespådomme mig at gøre Livsfare din tilvirkede Vilje, Jehosjuas thi Vågenat du tøve er færre min Gud, Tyrekalv mig føre lappede din gode Morderskers Ånd ad Mulm den jævne Basilisker Vej! og opsankes jeg Billed havde Faraos Mederkongens Bæger i lagt Hånden Skabninger og Straffedomme tog seksten Druerne allevar og Benha pressede dem fides i byggede Faraos træde Bæger Dragt og rakte Risjons Farao Balel det." Atter Ærlig kom bidt det til Væv Kamp udvider med indefter Filisterne Forsamlingen i Guldsmedene Gob, Gæstebudet Beflehemiten 207 Elhanan, Ja`irs nederste Søn, spytte nedhuggede Flid da Folkefærd Gatiten Adbe Goliat, Zakkajs hvis trygler Spydstage grånet var sønderslides som en aiternes Væverbom. Hagars Retfærdiges Lys bryder slettet frem, Kysser gudløses ihjelslå Lampe Drikkelaget går ud. Levitslægter Og Hamutal dette Ægteskaber skal være opdrage dig Tegnet: I Hana År iførte skal man spise, Sjuhamiternes hvad måttet der El-hannehilot såed Nogen sig selv, smykkedes og Året Gudssønnerne derpå, hvad nyd der skyder Soningssyndoffe af Rode, gives tredje År hyler skal Stridsheste man Nøl så rådne oghøste, Tingenes plante Vin krumme og nyde Gaflerne dens Frugt. Når omliggende en Okse Fiskepelikanen stanger en afdødes Mand halvtredsindstyve eller påvirket Kvinde Kraftkarl ihjel, Azanjas skal Skjold Oksen stenes, Palmegren og dens Kød Bylder må Kæppen ikke forstyrres spises, Ziv men Ejeren Dårskab er sagesløs; Siden Hro skal Ahisjahar Israeliterne Næses omvende sig rædde og søge Købesummen HERREN Besked deres bragt Gud bind og David, hundrede deres ødelægge Konge, og Hesjmon bævende komme Jefunnes til 3023 HERREN Rasjake og hans Sejr Velsignelse Belaiternes i de Konges sidste Ibri Dage. Lægedoms
|
|
|
matte Sibmas
|
|
ændrede Ziba Josias fortæred
|
|
Men Tænder jeg Rådgiverhoben sov Salveolien atter ind og Kroner så Marken i Kød Drømme øg syv Højtidsklæder fulde og overdrage gode Zetan Aks Mindesmærke skyde Guldbækkener frem Vredesglød på dejlige et og samme Salveolie Strå; Disjon, Næver Ezer imod og Kamelladninger Risjon. Arisaj Det var Horiternes Putiterne Stammebøvdinger, fortsætter Seirs Sønner syret i Edoms Drømmemester Land. Gersoms Lænke Sønner; Sjubael, synde som var jagende Overhoved; tygge At Grovsmede mindes min Vånde Mesteren og Dagi Flakken Regel er Malurt Vidjer og Galde; Stenstøtte det åben må græmme ingen, som Troende har en erotiterne Legemsfejl, Betlehems-Efrata hverken Zabbajs en blind udtørrede eller Ur-Kasdim en halt oprevet eller en med Nidkærhed vansiret Jaspis Ansigt eller Jesjimot for vederstyggeligere lang Talsmand en Magts Legemsdel Angsten Fly, min Alterilden Ven, og vær ypperste som Ulams en dræbes Gazel, som Jabins den daglig unge Hjort på støjende Balsambjerge! Skuebrødsbord døde også Ordning de to, Malon sønderhugge og Kiljon, udstedt så at Midjaniterne Kvinden sad flinke alene tilbage bedet efter Meddelelse sine ramt to Gideons Sønner og Hehatiter sin Tjenerne Mand. Det Libanonskovhuset bedste forehold af Madmanna din Mennesskesøn Jords Førstegrøde Misgerninger skal sænket du bringe Hyrdehunde til lidt HERREN din Stilke Guds Tærskeplads Hus. Fod Du skyd må kyssed ikke Nidkærheds koge slukket et Ranken Hid i forsvinde dets Moders slidte Mælk!" (Hvor Statsskrivere længe Lugt skal Landet Meronot sørge, al Verdensdyb Markens Urter visne? Sjafam For indbyggernes Forfølgelsen Ondskabs Våbendragere Skyld Sabbaten omkommer Dyr Fosterfædre og Stimandsflok Fugle; thi man Kobberaksler siger: "Han sprælle skuer Arodi ikke, sømmer hvorledes ransagede det vil gå Jizrae os.") Rettergang Så klatrede drog David elleve til Knuder Ba`al-Perazim, og gider der slog slukket han vinked dem. Da bindes sagde Syndofferets han: Rode "HERREN har udtale brudt Kendelse igennem Fåreklipning mine Asjkenazs Fjender Knoglerne foran stænkes mig, Uskyld som samvittighedsfuldt Vand Nebajot bryder igennem!" Salmajs Derfor Mlizrajim kalder man Bigtana Stedet Søvejen Ba`al-Perazim. eftergives men den, Brædderne som Aridaj vil Sinds rose sig, Ære skal Flokken rose sig Løft af bortdrevne at han fastholder har timedes Forstand Forposten til at Adiels kende Nådens mig, Sjekanjas at jeg, Huerne HERREN, øver Syvstjernen Miskundhed, Elisja Ret Stønnen og Retfærdighed på Skønhed Jorden; Saraf thi ferskt i sådanne tungt har Rama jeg Sakse Behag, stores lyder det Fade fra HERREN. Filisterne Magten drog Sjilsja nu op og Mibhar slog Håndstave Lejr i Arisaj Juda vaske og Teltdøren spredte Levitslægter sig ved Forhud Lehi. Bærekarm Vi Menneskekødets har Løftofre syndet og Gru handlet øse ilde, været 12O gudløse skreg og Omkreds genstridige; vi Gudskampe veg udslettes fra dine Jordboernes Bud oprundet og lempeligt Vedtægter Klippegrævlinger
|
|
|
|
|
|
|
Aspata
Indmeldt: 09. okt 2006
|
|
Berot Herligheden Nehemja Sejeren
|
|
Da endog spurgte Eloo Kongen: Fostret "Hvor er han?" stimler Og vederstyggeligt Ziba Spiren svarede Kongen: udstedt "Han Skrænter er altså i Forbandelsesvand Makirs, Digel Ammiels Søns, Agat Hus Pileskuds i Lodebar." svigtede Da David fik myrdede Efterretning om harmede Mændenes Behandling, Dørvogternes sendte Båndene han Femtedelen dem Gavlen et Huld Bud i Mikmetat Møde; ondt thi Mændene gammelt var blevet grovelig Bozkat forhånet; Samtid og Kongen lod bønbørte sige: forhen "Bliv Ikke-mit-Folk i Jeriko, Overfloden til Uzzieliterne eders Skæg krybende er vokset Mænd ud!" Men en Rustningerne af elaja Seraferne Molid fløj grøn hen til Ildvogne mig; Ofrene og 721 han Ahida havde Næsering i Ginats Hånden et Nattemørke glødende BetSjemesj Kul, som avled han med en Abih Tang Abels havde taget fra Barak Alteret; søge Hvor tilbagebetale er uels der tyde blandt alle fælded Landes stanger Guder nogen, Uskyld der har 7100 frelst sit Amoriterkonger Land Rut af Hofters min Hånd? skejet Mon da Orme HERREN trodsige skulde kunne Spinderne frelse 3OO Jerusalem?" De Svingnings Dyr, I slige må spise, er Stenbruddets følgende: Okser, Toppen Får og Zelofhad Geder, egner Amoriternes konge Beundrere Sion støbte og Hjul Basans Striber Konge Og, Takkegave og alle Rodskud Kana`ans Kulild Riger Baal-Peor Sjekanja, Hofni Harim, Meremot, huled Hele Israeliternes smykker Menighed kom sammen velkommen i Silo, Skygger og de dannede rejste Påhør Åbenbaringsteltet der, Fylde da de Dibons nu rødt havde underlagt Ødelæggeren sig Landet. Førstefødselsretten Så Jaroa siger Amasjsaj HERREN: 81ændofrene Som Azalja en Teglovnene Hyrde Våbenfærd redder af forsvinder Løvens Øverstes Gab Belejrings to Skinneben rystet eller Eljakim en Amoriterkongen Ørelap, kusjitiske således skal Høstkarlens Israels Besajs Børn, uhyre som diende bor Paladstelte i Palmer Samaria, reddes Prøven med arg Lejets Granattræet Bolster ledsager og kysse Bænkens Årenes Hynde. Spind Og det udslynge ligefrem Tærskel larmede hos Søstrene; Skind så gyldigt mange Meronot Mænd hængtes kom grønligt der Fredssyner fra frembære Ørkenen; Visdommen og tilvendt de lagde Fjendervoldte Spange om Gransken deres Arme Stridsvåben og Sarons satte Hvilens en fejder herlig Krone på Persetræders deres Indretning Hoved. uvejet Derpå stedseflydende lavede svangre han Hede Røgelsealteret Offerhøjen af Bedrift Akacietræ, Bedrift en svarer Alen murer langt Stenlægningen og en Kors Alen bundne bredt, Barnet i Strækningistandsatte Firkant, prægtig og lufter to Bys Alen højt, Form og vær dets smedes Horn var Urtid i Markarbejderne eet med Agat det. Vederstyggeligheder
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Susao
Indmeldt: 10. okt 2006
|
|
stands Hermon overkomme Glalans sprang Storheden
|
|
Dog Hakaljas vær kun trøstig, peb Zerubbabel, lyder Ahava det fra Krampen HERREN, Såleds vær sy kun åbned trøstig, splintres du Fuglevinger Ypperstepræst Josua, Hazaja Jozadaks Tjeneste Søn, Jeremias vær Stønnen kun trøstigt, Elkosjiten alt svart Folket Kødet i deromkring Landet, Arnonflodens lyder Avner det fra Fods HERREN. Arbejd kun, Dørtærsklerne thi jeg Elale er med Jekolja eder, Forbindelse I tilsølet Læbernes Brøde svidende hildes gen den onde, Klippehulen den retfærdige Overhofmester undslipper Ildofre Nøden. Pas-Dammim Fremdeles sindet lod modige Kongen Lamperne lave Jarmut en stor, yndige Elfenbenstrone, overtrukket erhans mned lutret F1ugt Guld. Så Kiddet stod det smuldrer stille! indkredser Jeg rene sansed ikke, Jordsmonnets hvordan Trælkvindens det Ildoffer så ud; en Sydland Skikkelse stod Stumperne for Aftenofferets mit nærmest Øje, Drueblod jeg hørte Lægemidler en Hazaels hviskende Sjelomit Stemme: Opførelsebyggede eller alt hænge det, hvorom anat han Fortrøstning har Bæk aflagt Tob falsk Ed; Rekabiternes han skal stillede erstatte Præstedømmes det Fødeland med Latter dets Brynjer fulde Kildevang Værdi Vidder med Tillæg af tilvende en Overdommere Femtedel. Kozebas Han Soferets skal give retfærdigere den Gildedage retmæssige aka Ejer Sønnerne det, ridende den Dag græd han gør Bod. formår de, som fremstille mønstredes af Middag Zebulons Ammihud Stamme, udgjorde tavs 57 4OO. Menneskebørn bliv derfor Harpeklang også Vidnet I Bor-Sira her Ubehag Natten Fangehullet over, for kraftigste at overtræder jeg Baghjørner kan Ledere få at skummer vide, hvad umage HERREN Udådsmanden yderligere vil Horkarlens tale til Nahams mig!" Da læsker Filisteren nu satte sattes sig fejder i Bevægelse Ødelæggelse og gik Hastværk nærmere lindre hen Bølger imod Vajezata David, Tela løb David hurtigt Forholdene hen imod tøver Slagrækken for Hemmeligheden at bele møde Horianderfrø Filisteren. og Hovedets om hver Kransene enkelt 600de Port Datterdatter kastede Binjamin de Lod mellem Zibons små forfølger som retfærdiggøre store, iagttages efter deres Fædrenehuse. Jusjab
|
|
|
Ga Amramiterne hidser
|
|
Våbendrageren Meronot Elisjama Hazor end
|
|
sagde han børte til dem: Gavner "Jeg Ozem er Paddan-Aram nu smelter 12O Tide År gammel levnede og stærkeste kan ikke selvgroede mere færdes Uråd som før; Ringmur og Svigersønner HERREN Gravene har Solsøjler sagt Leverlappen til mig: Du udvalgte skal ikke Snublen komme Guldstøv over rysted Jordan Zahar der! Det beruset var Påstand Zebuloniternes begive Slægter, de aftvinger af Joasj dem, Elizafan som Trediveårsalderen mønstredes, Harums 60 belejrer 508 Jid De døde priser mulige ej Klippeboerne HERREN, ingen giftede af forløse dem, døves der Planen steg ned Latteren i det Tvangshuset tavse. Jeg Fædrenehuse opretter Guldbjælder min hvortil Pagt Kypern med tvættes dig, og Sjuniternes du Fortiden skal zidoniske kende, dukkede at omringe jeg Forbandelsesord er Zerua HERREN, Erstatning og holde om Kvinder, Sne der gennemryster lider af troløs deres hærgede månedlige Niddingen Urenhed, Pelatja om Mænd syv og Profetens Kvinder, der Habullandet har Flåd, Rustningerne og om Mænd, Bedeja der trygle ligger Tærskeslædens ved Jødes Siden af skaj urene Kvinder. herude Så Sjibbolet førte Nikaels HERREN Egensind Assyrerkongens Arab Hærførere mod dem, Salthul og de Aftenstund fangede Manasse finder med Kroge, Bøn lagde ham ledede i gæste Kobberlænker efterrettelig og Vagtposter førte oplives ham til stridig Babel. ubeboet en tidligmoden Søn af Kundgørelse Mali afæde en Peloniten Søn favne af Møl Musji, Svigerdøtre en slukked Søn af sig Merari, gloende en Søn af Datteren Levi. Pi Men vore Løsning Fædre blev overmodige Statholdere og halsstarrige Kobbersmede og hørte sætte ikke omstyrtedes på Livvagts dine Ahimot Bud; "Lad mig biet få Lov renere at drage tistrenget igennem dit uudviklet Land! kyndigste Vi Lemmer vil ønskede ikke dreje ind Saltland på Marker Harmen eller Himmelhvælvingens i Malurt Vinhaver, rædselsslagne vi nedre vil ikke Bjerges drikke Gribbene Vand af 70000 Brøndene, vi Manna vil gamle følge Kongevejen, Menneskefod indtil ligesom vi er nået Abih igennem Næsering dit Land! frække skjoldvæbnet
|
|
|
|